Τo “Daylighting Rivers” είναι ένα ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό
πρόγραμμα Erasmus+ που σκοπό
έχει να ενθαρρύνει μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να αναλάβουν δράση σε
επιστημονικές και διεπιστημονικές έρευνες στους τομείς των Φυσικών Επιστημών,
των Μαθηματικών, της Τεχνολογίας δίχως βέβαια να παραλείπονται και οι ιστορικές,
κοινωνικές και οικονομικές πτυχές στις έρευνες τους γύρω από την εδαφοκάλυψη
και τη μελέτη των ποταμών, με έμφαση στις επιπτώσεις της αστικοποίησης στην
υποβάθμιση του εδάφους και τη διαχείριση του ποταμού.
Οι μαθητές, οι καθηγητές τους, αλλά
και ειδικοί επιστήμονες συνεργάζονται στη μελέτη της λεκάνης απορροής του
ποταμού εστιάζοντας κάθε φορά σε διαφορετικά σημεία, όπως: η χρήση της γης, η οικολογική
διαχείριση ποταμού, οι ιστορικές αλλαγές στη διαχείριση των υδάτων, η ποιότητα του
νερού κλπ.
Εξαιτίας της ολοένα και μεγαλύτερης
αστικοποίησης, πολλά ποτάμια έχουν εκτραπεί από τη φυσική τους υδάτινη διαδρομή
ή έχουν καλυφθεί προκειμένου να
προχωρήσουν νέες υποδομές και νέες επεκτάσεις των πόλεων. Αυτή η εξέλιξη έχει
αυξήσει τον κίνδυνο για πλημμύρα, έχει οδηγήσει σε σημαντική απώλεια της
βιοποικιλότητας κατά μήκος των ποταμών και των ρυακιών και έχει αυξήσει την
ρύπανση του νερού.
Η διαδικασία με την οποία τα
ποτάμια που έχουν εκτραπεί από τη φυσική τους διαδρομή, τα ποτάμια που έχουν
εγκυβωτιστεί ή τα ποτάμια που έχουν καλυφθεί έρχονται ξανά στο φως και
επανασυνδέονται με το φυσικό τους περιβάλλον είναι γνωστή ως “Daylighting Rivers”.
O όρος “DAYLIGHTING RIVERS” αναφέρεται
επίσης στην ενεργοποίηση και την κινητοποίηση των νέων σε θέματα προστασίας του
περιβάλλοντος, στην τόνωση του ενδιαφέροντος τους για το περιβάλλον και την
ανάληψη δράσεων για την αειφόρο διαχείριση της χρήσης των υδάτων.
Οι φιλόδοξοι στόχοι του προγράμματος μας είναι:
α) να διερευνήσουμε θέματα σχετικά με την αποκάλυψη και την ανάδειξη καλυμμένων και
υποβαθμισμένων ποταμών ώστε να μπορέσουν αυτά να γίνουν προσβάσιμα στους πολίτες
β) την ανάδειξη καλυμμένων και εγκυβωτισμένων ποταμών και των λειτουργιών τους στους πολίτες.
No comments:
Post a Comment