Friday, March 15, 2019

DAYLIGHTING RIVERS - DAYLIGHTING RAFINA


To Μεγάλο Ρέμα Ραφήνας στο προσκήνιο ....

Το Μεγάλο Ρέμα Ραφήνας έρχεται στο φως του ενδιαφέροντος ...

Το παραμελημένο Ρέμα Ραφήνας διεκδικεί όσα του στέρησαν και του έκλεψαν...

Το Μεγάλο Ρέμα Ραφήνας παλεύει να σωθεί ...

Στην παραπάνω φωτογραφία βλέπουμε το Μεγάλο Ρέμα Ραφήνας όπως το αποτύπωσαν οι μαθητές του 2ου ΤΕΕ Ραφήνας με την επίβλεψξη της εκπαιδευτικού Θεοδοσίας Παπαδοπούλου το σχολικό έτος 2007-2008.

Στις επόμενες φωτογραφίες θα δούμε κάποιες αποτυπώσεις της δουλειάς των μαθητών που συμμετέχουν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα "Daylighting Rivers" κατά το σχολικό έτος 2018-2019.   




Είναι ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα που ανέλαβαν μαθητές και εκπαιδευτικοί του 1ου ΓΕΛ Ραφήνας που έρχεται να σταθεί αρωγός στο Μεγάλο Ρέμα Ραφήνας.

Μια ομάδα μαθητών προσπαθεί να κάνει αυτό που δεν έκανε μια ολόκληρη Πολιτεία, να μελετήσει το οικοσύστημα του ποταμού και την σημαντική βιοποικιλότητα που αυτό φιλοξενεί.





Τo πρόγραμμά μας είναι το “Daylighting Rivers Science Education for River Ecology”.
Eίναι ένα ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό πρόγραμμα Erasmus+ που σκοπό έχει να ενθαρρύνει μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να συμμετέχουν σε διεπιστημονικές έρευνες στους τομείς των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών, της Τεχνολογίας δίχως βέβαια να παραλείπονται και οι ιστορικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές στις έρευνες τους γύρω από την εδαφοκάλυψη και τη μελέτη των ποταμών, με έμφαση στις επιπτώσεις της αστικοποίησης στην υποβάθμιση του εδάφους και τη διαχείριση του ποταμού.


Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος θα πραγματοποιήσουμε μία Ημερίδα στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του 1ου Γυμνασίου-1ου ΓΕΛ Ραφήνας (Θέση Οχυρό, Ραφήνα) το Σάββατο 11 Μαΐου 2019 από τις 10 π.μ. έως τις 13:00 μ.μ.  

Στην Ημερίδα θα λάβουν μέρος επιστήμονες, ερευνητές, εκπαιδευτικοί και μαθητές.
Ένα σμίξιμο της επιστήμης, της έρευνας και της εκπαίδευσης των μαθητών.
Ένα ασυνήθιστο intermezzo ...



Μια διεπιστημονική προσέγγιση του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας.
Η Βιολογία με τη μελέτη της βιοποικιλότητας
Η Γεωλογία με τη μελέτη της υδρογεωμορφολογίας
Η Χημεία με τη μελέτη της ρύπανσης
Η Μηχανική με τη μελέτη της παροχευτικής ικανότητας του ρέματος και την  εκτίμηση του πλημμυρικού κινδύνου
Η Οικονομία και η Κοινωνιολογία με τις κοινωνικο-οικονομικές επιπτώσεις της ρύπανσης και του πλημμυρικού κινδύνου
Η  Οικομηχανική με την υποστήριξη των πρανών του Ρέματος
Η Οικολογία με τη μελέτη του οικοσυστήματος.



Όροι επιστημονικοί όπως βιοποικιλότητα, οικότοπος, βιοκοινότητα, χλωρίδα και πανίδα, οικολογική διαχείριση, λεκάνη απορροής, διάβρωσης της κοίτης, μέγιστη παροχή, εκτίμηση πλημμυρικού κινδύνου, αποτροπή πλημμυρικού κινδύνου, βλάστηση και πλημμυρικός κίνδυνος, βλάστηση και αποτροπή πλημμυρικού κινδύνου απέκτησαν περιεχόμενο.

    
Φυσικά σε όλα αυτά ο αριθμός των μαθητών που συμμετείχαν ήταν λιγοστοί.
Το πρόγραμμα είναι πιλοτικό και σκοπός του είναι να δείξει αν μπορούν οι μαθητές να προσεγγίσουν διεπιστημονικά όλα αυτά τα θέματα και να τα ταιριάξουν με τα μαθήματα του Ωρολογίου Προγράμματος.  


Σάββατα και Κυριακές στο Μεγάλο Ρέμα.
Δέκα εξορμήσεις μέχρι τώρα δεν είναι και λίγες.
Δέκα περιπλανήσεις στον μαγικό κόσμο του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας και άλλες τέσσερις-πέντε μέχρι τα μέσα του Μαΐου.
Ο Σταμάτης ο Ζόγκαρης, ερευνητής του ΕΛΚΕΘΕ, ήταν δίπλα μας, αρωγός σε μια πολύ δύσκολη προσπάθεια.

   
Βιωματική προσέγγιση της Χημείας, της Βιολογίας, της Οικονομίας.
Βιωματική διεπιστημονική προσέγγιση της πραγματικότητας.
Τι απομένει από όλα αυτά;
Αυτό το δείξει ο χρόνος.
Πιθανότατα αρκετά περισσότερα από όσα μαθαίνονται στις σχολικές αίθουσες.
Θέλει τόλμη και φαντασία η εκπαίδευση.

Σας περιμένουμε στις 11 Μαΐου 2019 στην Αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας στις δέκα το πρωΐ.

  
  

No comments:

Post a Comment